NEWS ARCHIVES REVIEWS INTERVIEWS VIDEOS GUESTBOOK CONTACT
Top Picks





J-Diggs
California Livin' Part Two
Thizz Nation (2005)
good good good good good


Recommended reviews

01. Mrs. California (accapella)
02. Really Not A Rapper
03. Do Sumthin' f. Turf Talk & Little Bruce
04. The Thizzness f. Mac Mall & Rydah J. Klyde
05. Tell Herself She's Happy
06. Bomp Bomp f. Duna
07. Treal Talk (skit)
08. Aaaaddddimean f. Keak Da Sneak & Yukmouth
09. I'm One Of 'Em f. Mistah F.A.B., Bavgate & Pooh Sauce
10. Romp In Peace (skit)
11. Diggs Dance
12. Rims Spinnin' f. Haji Springer
13. Like U Like It
14. I Ain't Sellin' Out
15. It'sapaty
16. Thizzlamic f. Crest Creepaz
17. Rapper's Island f. Mac Dre, Bad Business & Rydah J. Klyde
18. Dirty Girls
19. Connected f. Bleu DaVinci


Dzielnica Vallejo - Crestside - kojarzona jest przede wszystkim z takimi weteranami jak Mac Dre, Mac Mall czy Dubee. Śmiem twierdzić, że od początku nowego milenium, nieustępliwie depcze im po piętach J-Diggs. Nie jest on z pewnością tak rozpoznawalną ikoną jak wymieniona trójka, ale już od pierwszych swych występów potrafił zadbać o własny wizerunek. Gros fanów zdobył debiutem "Both Sides of The Gate" z roku 2003. Po 2 latach powraca z drugą solówką.

"California Livin' Part Two" reprezentuje zupełnie odmienny styl niż jej poprzedniczka, choć przyznaję na wstępie, że jest równie dobra. Diggs to perfidnie czarny i muskularny raper z V-Town, który od zawsze posiadał swój niepowtarzalny talent. Chłopak wręcz płynie na mikrofonie, gdyż jego flow charakteryzuje się ogromną swobodą rapowania. Artysta dodatkowo jakby zmiękcza słowa, czasem mamrocze lub stwarza wrażenie lekko wstawionego, czego przykładem może być powstanie wyrazu "it'sapaty" z "it's a party". Na szczególne uznanie zasługują jego rymy - błyskawicznie zapadają w pamięć, wejście w bit - celujące - i refreny - które może i są proste, ale za to cholernie chwytliwe. Wg mnie jest to jeden z lepszych raperów pod względem zaplecza wokalnego i talentu lirycznego. Klimatem album świetnie wpasował się w serwowane współcześnie schematy: gas brake dip na ulicach, pimpin' w klubach i representin' w towarzystwie gwiazd z Vallejo i Oakland (wyjątkiem jest Bleu DaVinci). Jak widzicie po spisie piosenek, nie ma tu kiepskich raperów, bo u boku Diggs'a występują sami profesjonaliści (o dziwo, nawet Haji zostawił porządną zwrotkę). Przejdźmy zatem do kwestii podkładów, których poziom i jakość potrafi się tu zmieniać. Większość kawałków ma porządną lub nawet perfidnie dobrą produkcję. Nie ma tu może powalających hiciorów z wielką muzą, ale moim zdaniem to i nawet pozytywnie, bo do J-Diggs'a lepiej pasuje ciężki klimat. Bity są wyjątkowo mocne, a sample śmiało wpadają w ucho - aż chce się zrobić "mean mug'a" i machać łbem. Niestety zdarzają się tu i niedociągnięcia. Pierwsze potknięcie (a wręcz pomyłka) to utwór #5, w którym zwrotki mają okrojoną muzę, a na refren wchodzi dziwnie samplowany motyw - wg mnie po prostu mało udany eksperyment. Podobnie ma się sytuacja w kawałku z Yuk'iem i Keak'iem, bo całe trio ma świetne zwrotki, a produkcja brzmi, jakby była stworzona w 5 minut - kiepskie bity i jakość. Poprawiłbym też podkłady w piosenkach "Thizzlamic" i "Rapper's Island", bo powinny to być hiciory, a nie są. Za dość nierówną, choć w większości znakomitą sferę dźwięków, odpowiadają Taz (3), Waz (3), S-Dog (2), X.S.F. (2), Droop-E, Mac Dre, Mozart, Don P, Lee i Swamp Kat. Gdybym był odpowiedzialny za ten projekt, zostawiłbym na nim 12 piosenek i bez wahania postawił 4.5 lub nawet 5 gwiazdek. Niemniej jednak płyta zachęca by ją zdjąć z półki i z pewnością nie będzie u mnie zbierać kurzów. Warto mieć, podobnie jak i pierwszy krążek Diggs'a.

Gratis dostajemy DVD: krótki dokument, opowiadający o dorastaniu, akcjach na ulicy itp., plus mix piosenek z koncertów: m.in. kawałki z obu płyt J-Diggs'a i utwór z soundtrack'u "23109 Exhibition Of Speed". Można obejrzeć.


Written by: BayUndaground staff
Name:
Comment:
Comments (0):
Sorry, no comments yet.

Made by KhameNei & LethaFace
All rights reserved. Nothing may be used without our permission.